اخبار
1398/10/3 سه‌شنبهمعاون غذا و داروی آبادان
تأمین واکسن آنفولانزای مورد نیاز کشور تا هفته آینده
تا هفته آینده محموله جدید واکسن آنفولانزا وارد شرکت‌های پخش استانی می‌شود.

.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان و به نقل از پایگاه خبری شرجی پرس | دکتر هدی مجیری معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در گفتگو با خبرنگار شرجی پرس بیان کرد: هرساله شهریور ماه واکسن انفولانزا در معاونت بهداشت و داروخانه های معتبر شهرستان پخش می‌شود، امسال به علت شیوع و شدت بیشتر بیماری آنفولانزا با سرعت بیشتری به اتمام رسیده است.

دکتر مجیری اظهار کرد: این موضوع در سراسر کشور به عنوان مشکل تلقی شده و تنها در شهرستان آبادان این مشکل نبوده است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، تصریح کرد: سازمان غذا داروی کل کشور مجوز وارد کردن واکسن را به کشور به یک شرکت وارداتی داده و به زودی این محموله وارد و در بین دانشکده های کل کشور به ویژه معاونت های بهداشت شهرستان ها توزیع می شود.

وی گفت: شرکت های تامین کننده در صورتی که دارو در حد نصاب داشته باشند می توانند تقاضای داروخانه‌ای را هم بپذیرند ولی اولویت اصلی با معاونت های بهداشت سراسر کشور است.

معاون سازمان غذا و دارو اظهار کرد: شیوع و شدت بیماری انفولانزا زمانی رخ داد که واکسن ها در داروخانه ها به پایان رسیده بود، با ورود محموله جدید، دو داروخانه معتبر در شهرستان ابادان که طرف قرارداد اکثریت بیمه ها هستند( یک شبانه روزی و یک روزانه) انتخاب میشوند و به مردم برای تهیه واکسن اطلاع رسانی می‌شود.

دکتر مجیری گفت: با توجه به تلفات اخیر این بیماری و امکان ابتلا به این بیماری تا پایان اسفند ماه، گروه های پرخطر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری شرجی پرس، واکسن آنفولانزا دو هفته پس از تزریق اثرگزار است و به مدت یکسال بدن را از این بیماری در امان نگاه میدارد. این بیماری در افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند خطرناک تر است و گروه های پرخطر یعنی سالمندان، کودکان، مادران باردار و افراد بیمار هرساله باید برای تزریق واکسن اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، توصیه می‌شود افراد در صورت مشاهده علائم این بیماری در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و از مصرف خودسرانه انتی بیوتیک ها خودداری نمایند.


تعداد بازديد اين صفحه: 268013
تعداد بازديد کنندگان سايت: 109012328 تعداد بازديد زيرپورتال: 3666514 اين زيرپورتال امروز: 1175 سایت در امروز: 27246 اين صفحه امروز: 25