اخبار و رویدادهای مهم

.

۲۰۰۰ بازرسی بهداشتی از مرکز تهیه مواد غذایی و اماکن عمومی خرمشهر

1403/1/7 سه‌شنبه

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: از ابتدای طرح تشدید نوروزی تا کنون ۲۰۶۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازرسی کارشناسان بهداشت محیط خرمشهر قرار گرفت.

ابوالمحمد نوذرپور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار وبدا در خرمشهر  اظهارکرد: در طرح تشدید یادشده در خرمشهر 3 مورد نیز پلمپ شدند.

وی اضافه کرد: در قالب طرح تشدید نوروزی و سلامت رمضان، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت خرمشهر بصورت روزانه و در ۲شیفت صبح و عصر اقدام به نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف حساس کردند.

نوذرپور با اشاره به اینکه طرح تشدید سلامت نوروزی از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون انجام شده و تا ۲۰ فروردین‌‍ ماه ادامه دارد گفت: در این طرح همچنین ۱۹۲ کیلوگرم مواد غذایی نیز معدوم شد.

 وی بیان کرد: در این بازرسی‌ها علاوه بر آموزش بهداشت فردی به متصدیان، با استفاده از تجهیزات پرتابل مواد غذایی کیفیت مواد غذایی مورد سنجش قرار می‌گیرد. همچنین بازدید از مراکز عرضه زولبیا و بامیه، آش‌فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها و ... نیز به جهت حفظ سلامت همشهریان عزیز در دستور کار بازرسان بهداشتی قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر افزود: ۱۰۸۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی، ۱۴ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، یک هزار و ۲۰۰ مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل، ۱۰۳ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۷۱ مورد اخطار بهداشتی صادر شده و ۱۰ مورد معرفی به دادگاه از دیگر خدمات انجام‌شده در طرح تشدید بسیج سلامت نوروزی در این مدت بوده است. 

وی گفت: شهروندان‌ عزیز می‌توانند درصورت هرگونه شکایت بهداشتی، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام نمایند تا در اسرع وقت به شکایت مورد نظر رسیدگی شود.

آرشیو
كلمات كليدي :مرکز بهداشت خرمشهرمراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوفسامانه تلفنی ۱۹۰
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13407652
تعداد بازديد پورتال: 15000702
آخرين ويرايش صفحه
شنبه 8 اردیبهشت 1403 13:08:35
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض