اخبار و رویدادهای مهم

.

پیشرفت ۸۰درصدی بیمارستان قلب خرمشهر/نگاه ویژه وزارت بهداشت به خوزستان

1402/12/19 شنبه

وزیر بهداشت با حضور در یادمان شهدای شلمچه نگاه این وزارت به استان خوزستان را ویژه تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار وبدا از آبادان، دکتر بهرام عین‌الهی عصر امروز در بازدید از یادمان شهدای شلمچه اظهار کرد: وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی وظایف مهمی دارند که همواره باید به آنها عمل کنند و طبیعتاً وقتی که مردم در تعطیلات هستند وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها باید به این وظایف عمل کنند برای همین است که بخشنامه‌‌ای را به همه روسای محترم دانشگاه‌ها ارسال و تاکید کردیم که هیچ بیمارستانی نباید در ایام نوروز تعطیل شود. خدماتی که ارائه می‌دهیم یک خدمات انتخابی است و در کنار آن خدمات اورژانسی نیز به بیماران ارائه خواهد شد.
وی با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانسی در تعطیلات نوروز الزامی است، گفت: همه مراکز درمانی، اتاق عمل‌ها، کلینیک‌ها و اورژانس‌ها باید در این ایام آماده خدمت باشند و در حوادث احتمالی حضور داشته باشند.
 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکسری از خدمات بعد از حوادثی مثل حوادث رانندگی ارائه خواهند شد و همکارانمان آماده هستند تا در اسرع وقت این خدمات را ارائه بدهند.
 وی با اشاره به این موضوع که اورژانس‌های ما هم با تمام پرسنل خود در نوروز پای کار هستند، افزود: آمبولانس‌ها، اتوبوس آمبولانس‌ها و پرسنل فوریت‌ها در جاده‌ها و مناطق مختلف در ایام یادشده آماده خدمات‌رسانی خواهند بود.
دکتر عین‌الهی تصریح کرد: خدمات بهداشتی نیز با توجه به حضور مردم در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و رستوران‌ها در ایام نوروز تشدید خواهد شد و با نظارت بیشتر در این خصوص عمل خواهیم کرد تا سلامت مردم تامین و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود‌‌
وی بیان کرد: از بالگردها نیز در مناطق صعب‌العبور  استفاده می‌کنیم ولی نیاز است این خدمات بیشتر شوند و تفاهمی با سردار رادان در این خصوص داشتیم تا از بالگردهای نیروی انتظامی نیز استفاده نماییم.
وزیر بهداشت یکی از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی بعد از انقلاب را سفرهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: به این علت که این برنامه تنوع خیلی خوبی دارد و مردم ما از نزدیک با رشادت‌ها و شهامت‌های شهدا و جانبازان آشنا می‌شوند و تاثیر عمیقی بر آنها خواهد گذاشت.
وی افزود: بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان که توفیق حضور در دفاع مقدس را نداشتند با دیدن این اماکن آماده می‌شوند که از نظام خود دفاع کنند. معاونت فرهنگی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز دانشجویان زیادی را راهی این سفرها کرده‌اند و نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی این حوزه‌ها در مناطق جنگی حضور پیدا کردند.
وی با تاکید بر اینکه استان خوزستان را ویژه می‌دانیم، گفت: رییس جمهور ۸بار به این استان سفر کرده است، خود من هم چهارمین بار است که در خوزستان حاضر می‌شوم. این استان با محرومیت‌هایی مواجه است که یک بخش آن مربوط به ۸ سال دفاع مقدس و بخش دیگری از آن هم مربوط به آب و هوا و پراکندگی خوزستان است، به همین خاطر آن را با اولویت خاصی در نظر داریم.
 دکتر عین‌الهی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار خوبی را در استان خوزستان داریم که دانشگاه نوپا علوم پزشکی آبادان یکی از آنها هست و یکی از بهترین بیمارستان‌های منطقه نیز به کمک بنیاد مستضعفان در آبادان افتتاح شده است.
وی با اعلام این خبر که بیمارستان قلب خرمشهر نیز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، تصریح کرد: کار این بیمارستان در حال اتمام است و امروز نیز تاکید کردیم که فعالیت‌هایش سریعتر انجام شود. وزیر بهداشت اضافه کرد: در اهواز نیز با توجه به جمعیت بالایی که این شهر دارد بیمارستان گلستان آن در طرح گسترش قرار گرفت، کلنگ‌زنی آن انجام شد و قرارگاه خاتم در مدت کوتاه ۱۰درصد کار را پیش برده و بودجه ۵۰۰میلیارد تومانی نیز برای طرح گسترش بیمارستان گلستان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در کوت عبدالله طرح گسترش اورژانس اجرایی شد، ضمن اینکه زیباترین بیمارستان کشور به اسم «یازهرا» به صورت ۵ضلعی در دزفول ساخته و در هفته دولت افتتاح می‌شود.
دکتر عین‌الهی افزود: دستگاه‌های پیشرفته‌ای نیز در آبادان، اهواز و دزفول به ویژه در درمان بیماران سرطانی آماده خدمت شدند.
آرشیو
كلمات كليدي :بیمارستان قلب خرمشهردکتر بهرام عین‎‌الهی
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 13407575
تعداد بازديد پورتال: 15000593
آخرين ويرايش صفحه
شنبه 8 اردیبهشت 1403 13:08:35
تم سایت
تیره روشن
تغییر اندازه فونت
ب+ ب ب-
اندازه نمایش صفحه
بزرگتر پیش فرض کوچکتر
فاصله بین خطوط و کلمات
+ پیش فرض -
بازگشت به حالت پیش فرض